miercuri, 22 februarie 2012

Trecena lui Etznab - Cremene - Oglinda

23 februarie - 6 martie
Azi incepe un nou val de 13 simboluri mayase ale Creatiei, trecena reprezentata de Etznab – Cremene. Energia Cremenei ne pune in fata Oglinda de obsidian - dualitatea, pentru a vedea adevarul despre noi insine, de a ne vedea umbra ratacind in labirintul de iluzii mentale, sisteme de convingeri disfunctionale, frustrari, frici, judecata, tipare limitative. Pe masura ce invatam sa ne vedem si sa ne urmarim diversele reactii emotionale, gradul nostru de constientizare creste si atunci sintem pregatiti sa facem fata procesului de purificare si vindecare pe care ni-l ofera Cremenea cu inteleapta sabie a adevarului. Pentru mayasi ea este piatra care naste focul, cremenea care ascute sabia adevarului.

Simbolul Cremenei reflecta dualitatea: masculin – feminin, lumina – intuneric, fericit – trist, intelept – ignorant. Noi am ales sa experimentam dualitatea pentru a afla mai multe despre constiinta noastra. In orice moment insa putem alege sa stam intr-o stare fluida de constiinta intre doua pozitii polarizate, devenind un al treilea punct centrat, mai sus de tiparele liniare ale acestora, intr-un triunghi de lumina. Extinzind lumina intr-un sistem mai deschis, putem creea piramida de lumina in claritatea de cristal al eternului Acum.

Energia Cremenei reprezinta capacitatea noastra de a localiza cu precizie radacina oricaror probleme si distorsiuni cu care ne confruntam, si cu perceptia unei constiinte clare, le putem transforma, eliberindu-le din labirintul iluziilor mentale.
Este o energie cu mare putere de vindecare si ghidare spirituala, este rationala pe o parte dar intuitiva pe de alta, poate identifica planurile ascunse ale unora, poate interpreta vise, semnale din lumea nevazuta. Fiind piatra care naste focul, Cremenea are acea calitatea speciala, care ne induce o dorinta puternica de transformare, purificare si eliberare. O alta caracteristica importanta este aceea ca plecind de la punctul de vedere si traind experientele altora, paseste astfel de cealalta parte a oglinzii, in tarimul adevarului, servind ca oglinda a realitatii pentru noi toti. Daca ne conectam cu energia Cremenei putem avea o zi de purificare si de evaluare clara a actiunilor noastre.

Simbolistica
mayasa a Cremenei este complexa, codificata in modelul sau de piramida vazuta din Cer, sabia de razboinic al Luminii si Adevarului si lama de cutit de curandero – vindecatorul. Este conştientizarea contrariilor şi, astfel, este esenţa rezoluţiei, solutionarii, fiind atât sabia care iniţiază si separa dinamic, cit şi oglinda, care oferă un punct de rezoluţie între reflecţie şi reflectat. Aceasta este reunificarea - depolarizarea, "paradisul recâştigat" al sufletului nostru. Intelepciunea acestei sabii patrunde, expune si vindeca in cele din urma iluziile noastre eliberindu-ne, cel mai mare dar al sabiei fiind puterea de iertare. Adevarul, Lumina, utilizarea benefica a puterii, echilibrata cu iubire si intelepciune, fac din Cremene un simbol al Razboinicului Spiritual Curcubeu.
Centrati in spatiul nostru sacru, sa meditam, acordindu-ne timp pentru reflectie si introspectie, pentru vindecare si purificare in energia plina de iubire si adevar a energiei lui Cremene. In fluxul rezonant atemporal conectati cu Marele Spirit, vom intelege ca sintem adevarul dincolo de oglinzi, pas cu pas vom trece treptat prin transparenta vindecarii noastre si ne vom intilni cu Sinele noastru Divin.
Sa fim atenti azi de a nu incepe ceva nou pe un domeniu necunoscut, ci sa cautam iertare, armonie si echilibru si sa ne purificam gindurile noastre.

Cele treisprezece zile ale acestei Trecene sint:

1 Etznab ( Cremene – Oglinda ) - 23 februarie
2 Cauac ( Furtuna ) - 24 februarie
3 Ahau ( Soare ) - 25 februarie
4 Imix ( Crocodil ) - 26 februarie
5 Ik (Vint) - 27 februarie
6 Akbal ( Noaptea Albastra ) - 28 februarie
7 Kan ( Soparla ) - 29 februarie
8 Chicchan ( Sarpe ) - 1 martie
9 Cimi ( Moarte ) - 2 martie
10 Manik ( Cerb ) - 3 martie
11 Lamat ( Iepure ) - 4 martie
12 Muluc ( Apa ) - 5 martie
13 OC ( Ciine ) - 6 martie

Fiecare ciclu trecena poate fi privit ca un anumit cuantum de energie, o energie care călătoreşte într-o mişcare de val. Exact ca un val, ea începe ca un val subteran, simbolizat de apariţia soarelui, în prima zi a ciclului. Acest val de energie creste in putere până cind atinge crestele. Apoi, începe să coboare, descărcind energia fulminanta la mal. Cind valul se prelinge departe în nisip, in cea de a treisprezecea zi, un ciclu nou de val a început deja mai departe pe mare. Puterea de zi, semn că va începe trecena noua, este deja prezenta. La apus de soare în a treisprezecea zi, Pazitorii Zilei saluta spiritul de venire a noii zile, cel care incepe noul ciclu de trecena.
Inteleptii Pazitori ai zilei din Guatemala spun ca tonurile 1-5 sint de „tarie”slaba, nu sint stabilite pe deplin in propria lor natura. Pe masura ce urca piramida, energia creste in putere si ajunge astfel pe zi 7, adica exact la mijlocul zilei a saptea, la asfintit. Pazitorii zilei incep in acest moment un ritual adecvat pentru trecena in curs. Cind valul curge in jos, de-a lungul piramidei,acesta va creste in putere si apoi se prabuseste, cu putere in jos. In zilele 8 si 9 puterea este inca intr-o stare echilibrata, mai departe energia devine mult mai intensa, cu un serios potential de periculozitate.
Trecenele stabilesc ritualurile majore ale vieţii Mayase. Pazitorii Zilei spun ca numărul de mijloc - 6, 7, 8, 9 - reprezintă zilele de energie echilibrata şi putere. Ultimele zile, de la 10 la 13, sunt "prea puternice," atât de puternice încât să poată fi potenţial periculoase. Prin urmare, toate ritualurile majore sunt efectuate în zilele de putere echilibrata în centrul fiecărei trecene. Un ciclu de activitate - ritual pentru orice trecena, începe la apusul soarelui din ziua a 7 (sau, uneori, în ziua 6), continuă in ziua 8, şi ajunge la o concluzie în ziua 9.
Iata o descriere a pulsului vibratiei energiilor de virf si de final al Trecenei Cremenei:
- 6 Akbal ( Noapte Albastra ), o calatorie de introspectie profunda si de integrare in cunoasterea misterului sacru, pentru a ne deschide inima;
- 7 Kan ( Saminta ), sufletul nostru cheama capacitatea de a decoda tainele ascunse, recunoscind relatia noastra personala cu Sursa, simbolizind apariţia dinamica a semintelor în cunoastere;
- 8 Chicchan (Şarpele), reprezintă forţa vieţii care vede corpul în sine ca pe o metafora vie care oglindeste mintea, emotiile si spiritul, fiind un instrument sacru pentru transformare.
- 9 Cimi ( Moarte ) - In legatura cu simbolul mayas Cimi ceva ma indeamna sa scriu citeva fraze dintr-o carte a Thaishei Abelar “ Trecerea vrajitorilor”:

Cunoasterea trebuie sa treaca din emisfera stinga in cea dreapta ( sau invers), acesta fiind un sigiliu al corpului, care la noi, s-a rupt. Constiinta este ca un current de energie care circula dintr-o parte a fruntii catre cealalta. Intre acestea doua este un spatiu vast, un gol care impiedica trecerea. Corpul trebuie sa fie teribil de puternic, astfel incit constiinta sa fie ascutita si fluida spre a putea face saltul dintr-o parte a abisului in cealalta, cit ai clipi din ochi. De aceea, va trebui ca in viata constiinta sa aiba o prioritate absoluta. Dar pentru asta trebuie sa capatam unitate, deoarece conditia noastra umana este de a fi divizat; corpul care adaposteste mintea sau ego-ul si dublul lui, care este receptacolul energiei noastre de baza. Noi murim datorita faptului ca posibilitatea de a ne putea transforma nu face parte din conceptia noastra de viata. Aceasta transformare trebuie sa aiba loc in timpul vietii si reusita acestei sarcini este singurul scop adevarat pe care il poate avea o fiinta umana. Toate celelalte realizari sint efemere, din moment ce moartea le transforma in neant. Aceasta transformare implica o schimbare totala.”

- 13 Oc ( Ciinele ) Simbolul lui Oc este arhetipul echilibrului perfect, ecuatorul care imparte Tzolkinul in doua emisfere, care ne ofera etapa unei inalte initieri prin Portalul dintre cele doua lumi, o apoteoza a procesului 1 Etznab –Oglinda, prin care ajungem la Adevarul Divin. In aceasta ipostaza definitorie a arhetipului, Oc este Pazitorul Legii Divine, al ordinii Universale si sociale. Mina stinga a lui Oc este asezata pe inima si dreapta, in unghi drept, este ridicata in semn de credinta pentru Iubirea neconditionata.

In Lak’ech, Lucia 13 Ik 23 februarie 2012

Asculta Radio Vocea Sufletului! Muzica si emisiuni pentru sufletul tau.
http://radiovoceasufletului.ro

Niciun comentariu: